Public Enemies


Bilder ifrån google ;)

FAKTA OM FILMEN; ifrån sf`s hemsida

Utspelar sig under den legendariska förbudstiden i USA och handlar om den karismatiske John Dillinger, vars uppseendeväckande rånarraider gör honom till FBIs mest efterspanade brottsling. Edgar J Hoovers polisorganisation sätter toppagenten Melvin Purvis på fallet, samtidigt som Dillingers populäritet växer hos den amerikanska allmänheten. Ingen kan stoppa Dillinger och hans gäng. Inget fängelse kan hålla honom inlåst. Hans charm och fräcka rymningar från statens fängelser har gjort honom till allas favorit - från hans flickvän Billie Frechette till hela den amerikanska allmänheten, som sympatiserar med att Dillinger som ger sig på bankerna, ett korrupt system många anser tvingat landet in i en djup depression. Men samtidigt som Dillingers gäng skapar spänning för många, bestämmer sig Edgar J. Hoover att utnyttja rånarnas framfart för att få resurser att förvandla sin organisationBureau of Investigation till en landsomfattande polisstyrka under namnet FBI. Han utropar Dillinger till Amerikas Fiende nr 1 och gör toppagent Melvin Purvis till FBIs egen Clark Gable. När Dillingers gäng i det närmaste utraderar FBI-agenten Purvis och hans mannar, genom vilda skottlossningar på Chicagos gator, inser Purvis att han måste hämta hjälp från oväntat håll. Han kontrakterar ett gäng av f.d. vilda västern sheriffer och iscensätter ett gigantiskt svek mot Dillinger genom att liera sig med maffiabossen Frank Nitti och den ökända Lady in Red.


Japp, idag var jag och moa på public enemies, enligt mig så var den jättebra. Skådespelarna passade i sina roller bra och manuset var bra skrivet , det hände saker hela tiden. Johnny Depp passar i sådana här roller (han väljer bra roller i filmer som inte är de "klassiska amrikanska filmerna") tycker jag. Man kan inte lixom förutspå vad som kommer hända härnäst på samma sätt som med andra filmer. Aja, den var i allafall jättebra ;). 

Trailer;



Wohoo, imon skall jag och moa till stan och shoppa loss x)
Kommentarer
Postat av: Lara

Köpte du något? :)

2009-07-29 @ 22:44:06
URL: http://laramalin.blogg.se/
Postat av: Lara

Svar: Tack så mycket :D Okej, vad köpte du för något? :)

2009-07-31 @ 23:28:49
URL: http://laramalin.blogg.se/
Postat av: jasmina

hejhej:)

Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig? För din meny är sjukt fin! och det är din blogg också men jag gjorde en sån meny men sen funkar den inte..

och jag tänkte att du visste varför den inte gör det;P HEHE!

(Förlåt för att jag är en sån jobbig som frågar om du kan hjälpa mig men du verkar så snäll och jag har läst din blogg ett tag nu)

Ha det så bra!

2009-08-01 @ 11:49:46
URL: http://jassiiisaa.blogg.se/
Postat av: jasmina

Sv: Okej vad bra:D

på dina kategorier så har du gjort överkategorier eller vad man nu säger som t.ex

Foto, och under foto så har du gjort kategorier som typ djur natur konst osv det gjorde jag eller jag följde theliisa.blogg.se´s instruktioner men sen när jag var färdig och skulle testa det så funkade det inte och jag vet inte riktigt vad jag gjorde för fel;S xD

2009-08-04 @ 13:08:48
URL: http://jassiiisaa.blogg.se/
Postat av: Lara

Svar: Mm, det var jäkligt härligt också ;)

2009-08-09 @ 12:51:14
URL: http://laramalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Halo! Trevligt  att du klickade dig in till min blogg ;> Här kommer  det  mest visas  fotografier på   alla   möjliga  saker men   ibland  kanske  jag  slänger  in  ett inlägg   om   film,  musik,  mode  eller någonting annat roligt! ^^

Jag   som   sitter    och   skriver   i  denna bloggen  heter  Erica Lindberg och  jag är  14 år  gammal (1995a). I  hela mitt liv så har jag bott i Göteborg :). Jag har ett syskon  och  det  är  min  bror  som bor i Stockholm   ;)   Mina   intressen  är fota, musik,  mode  osv x) På  denna  bloggen har jag bloggat sen början av 2008 men jag har haft en blogg innan så man kan säga   att   jag  har   bloggat  i   ca  3   år sammanlaggt ;) Läs mer här..!
RSS 2.0