NIKON D60



KAMERAHUS NIKON D60


Jag tycker att det är en väldigt bra kamera. Liten och smidig ;).
Menyerna är lätta att förstå sig på. Och man har möjlighet att ändra bilden direkt i kameran (alltså göra den ljusare tex). 
Ett minus är att man inte kan fota i svartvitt, utan att man får ändra det själv i Photoshop.




NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR

Jag tycker att detta objektivet är ganska bra, men jag har ju inte så mycket att jämföra med ;)
Det är dåligt att man inte alls kan zooma långt! Men den fokuserar ganska tyst och det är bra :P.
På objektivet har jag också ett Hama-UV skydd ;)


BRAUN STATIV (jag hittade inte en bild på mitt stativ, så på bilden är det ett Hama stativ, men dom ser exakt likadana ut ;)


Jag tycker detta stativ är väldigt prisvärt. Det är lätt att sätta på kameran, och det är ju en stor fördel ;P  





LOWEPRO TOP LOAD ZOOM REZO 10

Denna väskan fick jag med när jag köpte kameran då, och om jag inte hade fått med den gratis så skulle jag nog inte vilja ha denna väskan för att den är jätteliten. Det får bara plats kamera med objektiv på i den. Men sålänge man inte skaffar mer utrustning så passar den finfint :P


+ en reflexelskärm och fjärrutlösare


(Alla bilder är tagna ifrån respektive tillverkares hemsidor)
Kommentarer
Postat av: mirelle

Jag har också den kameran :)

Mendu vet j uatt du kan göra bilden svart vit direkt efter attdu ha tagit den i kameran ;)

2009-02-20 @ 21:52:15
URL: http://dancingelephant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Halo! Trevligt  att du klickade dig in till min blogg ;> Här kommer  det  mest visas  fotografier på   alla   möjliga  saker men   ibland  kanske  jag  slänger  in  ett inlägg   om   film,  musik,  mode  eller någonting annat roligt! ^^

Jag   som   sitter    och   skriver   i  denna bloggen  heter  Erica Lindberg och  jag är  14 år  gammal (1995a). I  hela mitt liv så har jag bott i Göteborg :). Jag har ett syskon  och  det  är  min  bror  som bor i Stockholm   ;)   Mina   intressen  är fota, musik,  mode  osv x) På  denna  bloggen har jag bloggat sen början av 2008 men jag har haft en blogg innan så man kan säga   att   jag  har   bloggat  i   ca  3   år sammanlaggt ;) Läs mer här..!
RSS 2.0